Koronasmitten sprer seg - banken begrenser fysiske kundebesøk

Vi i Sparekassa følger myndighetenes oppfordring om å «ta en for laget». Derfor begrenser vi fysiske kundemøter i banken. 
Banken er kun åpen for besøk etter avtale.

Hvordan skal jeg kontakte banken nå da?

Bruk epost eller digitale kanaler om du kan. Vi forventer større trykk på telefon enn normalt og det kan bli ventetid.
Dersom du har mulighet til å oversende oppdraget ditt på epost vil det avhjelpe telefonkøen, og du unngår ventetiden. Samtidig slipper du til de som ikke håndterer digital kommunikasjon og som MÅ bruke telefon.

Haster oppdraget ditt, merk det tydelig med HASTER i emnefeltet. Epost sender du til post@sparekassa.no, eller direkte til din rådgiver hvis det er han/henne du trenger å kommunisere med. Du kan også kommunisere digitalt med oss via melding i mobilbank eller nettbank.

Telefonhenvendelser
Du når oss som vanlig på telefon 37004900. Du kan også sende sms eller ringe direkte til din rådgiver
dersom det er han/henne du trenger å kommunisere med.
VI ber om forståelse for at det kan bli noe ventetid på telefon pga økt pågang.

Kontaktinformasjon til din rådgiver finner du her: Ansattoversikt

OBS! Vi behandler alle henvendelser fortløpende fra kø - uansett hvilken kanal du benytter.

Planlagte kundemøter
Dersom du allerede har en avtale om et møte i banken, vil vi kontakte deg for å avklare om du ønsker å gjennomføre møtet, eller om vi kan løse ditt behov f.eks. med telefonmøte. Dersom du ønsker fysisk møte vil vi spørre deg om du eller noen i din husstand har symptomer på influensa, om du eller nærstående har eller har hatt kontakt med mennesker som er smittet eller har oppholdt seg i risikoområder, og om du selv eller husstandsmedlemmer selv har oppholdt deg/dere i slike områder.

 

Hvorfor går vi så drastisk til verks?
Vi bygger vårt konsept på personlig kundekontakt. Det betyr at vi må være ekstra bevisste i den situasjonen vi nå har med økende spredning av koronasmitte. 

Hensikten er todelt.

For det første ønsker banken å bidra til å redusere smittespredningen i samfunnet.

For det andre håper vi gjennom dette å forhindre eller begrense smittespredningen internt i banken på en slik måte at vi kan opprettholde tilnærmet normal drift over tid. Dette vil komme både kundene og lokalsamfunnet til gode.

Ellers normal drift i banken

Bankens drift går ellers som normalt med kundeservice på telefon, epost og i øvrige digitale kanaler, behandling av låneforespørsler, forsikringer, betalinger og sparing. Våre leverandører i Eika, it-drift osv. har gode beredskapsplaner, og vi forventer normale leveranser herfra.