Norsk Kundebarometer er et forskningsprogram som hvert år gjennomføres ved Handelshøyskolen BI. Kundebarometeret måler kundetilfredshet og lojalitet. Også på lojalitet scorer Sparekassa best. 

 

Banksjef Per Olav Nærestad mener det er flere årsaker til at Sparekassa har så fornøyde kunder.

– Vi er en selvstendig bank, og alle beslutninger blir tatt lokalt. Vi legger stor vekt på rask, personlig og løsningsorientert kundeservice, og å være lett tilgjengelig for kundene våre.

 

De fleste kundene ordner selv det meste av daglige bankoppgaver ved hjelp av kort, nettbank og mobilbank. Ved større behov og viktige livshendelser foretrekker kundene personlig kontakt. Da er det godt å ha en lokalbank med en rådgiver som kjenner deg.

 

På Norsk Kundebarometer inngår Sparekassa som en del av gjennomsnittet i Eika-Alliansen. Nytt av året er en såkalt KTI-rating liste som viser hvordan hver enkelt bedrift scorer på kundetilfredshet og lojalitet. Her troner Sparekassa øverst på lista, med høyest kundetilfredshet uansett bransje.

 

Les mer om KTI-rating utført av Barcode på http://www.barcode.as/kti-rating.